fredag 10. januar 2014

Om å følge drømmene sine.

Før jeg begynte på makeupartist-studiet på Tone Lise Akademiet, trodde jeg oppriktig at jeg ville bli profesjonell musikal-artist. Jeg gikk på Bårdar Akademiet og utdannet meg innen sang, dans og teater, men samtidig som jeg holdt på med dette, jobbet jeg i et parfymeri og holdt på med makeup der. Da min tid på Bårdar var over og jeg plutselig skulle ta stilling til hva jeg ville videre, så følte jeg at det var noe inni meg som ikke var helt komfortabel med å prøve å satse på musikal, og jeg tenkte at jeg heller måtte gjøre noe "fornuftig". Jeg søkte meg inn på BI og kom inn der, men jeg klarte heller ikke helt å slå meg til ro med tanken på å gå der i tre år.

Jeg var hjemme en tur før sommeren, og var da fryktelig usikker på hva jeg ville videre. Jeg snakket med min fantastiske mamma om fremtiden min, og jeg setter så pris på at hun ikke var noe redd for å si klart og tydelig ifra hva jeg burde fokusere på:

"Slutt å være flink pike. Ikke gjør det som virker fornuftig bare for å gjøre det. Gjør det du aller helst vil - følg drømmene dine." 

Da gikk det opp for meg at mye av tiden jeg har kost meg mest i løpet av de siste årene, har vært når jeg har vært på jobb og holdt på med makeup og hudpleie. Jeg luftet for mamma at jeg vurderte om jeg skulle bli makeupartist, og så god som hun er, svarte hun at "det gir fullstendig mening. Du skal holde på med makeup".

Inntil da hadde jeg ikke helt tenkt over at man faktisk kunne gå på et slikt studie. Jeg ringte samme dag til Tone Lise-Akademiet, og kapret meg en plass på skolen, og da var det gjort. Jeg fikk en indre ro i forhold til at jeg virkelig følte at jeg hadde tatt et riktig valg av studie videre.

Endelig har jeg funnet min plass, og min virkelige lidenskap. Jeg elsker hver dag jeg holder på med makeup, og jeg er så glad for at Tone Lise-Akademiet virkelig gir meg muligheten til å følge drømmen min, og jeg storkoser meg så! Jeg angrer ikke et sekund på at jeg begynte på dette studiet. Det har vært et fantastisk givende halvår, med mange fine utfordringer, og jeg har lært enormt mye. Å være makeupartist-student har vært det mest riktige jeg har valgt å gjøre hittil i mitt liv, og jeg gleder meg masse til å se hva veien blir til videre. Jeg blir lykkelig hvis jeg nå får fortsette å holde på med og jobbe med dette, og jeg vil elske jobben min resten av livet, og det føles så godt! Det skal bli kjempegøy å utforske hverdagen som en makeupartist.


Det jeg altså prøver å si er…
Finn ut hva du virkelig vil holde på med, og gjør det

Det er så givende, og vil føles mye mer riktig enn å bare gjøre noe "fornuftig" bare fordi man tenker at det er smartest. Det er det ikke. Livet er for kort til at du bare skal være flink pike og gjøre som du tror alle rundt deg mener er riktig - bruk tiden din på det du virkelig elsker!

2 kommentarer:

  1. Så snill mamma du har, er sånn det skal være. :)
    Det er kjempebra at du fulgte drømmene dine og kom inn på Tone Lise-Akademiet, for du har kommet med så mange bra tips på måter å sminke seg på og tips om bra sminke! I alle fall for min del. :) Jeg digger bloggen din, stå på!

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er så koselig å høre, Christine! :)

      Slett