mandag 9. september 2013

Forming av bryn.

Øyebryn er for meg det viktigste for å skape form og ramme i ansiktet.

Det finnes ikke noe fasit på hvordan brynene skal se ut, for hvordan man ønsker at brynene skal se ut er veldig individuelt. Noen vil la brynene være helt naturlige, mens andre vil ha dem sterkt opptegnede med klare linjer og kanter. Selv om bryn er mye en smaksak, så er det likevel noen retningslinjer du kan følge for å gi ansiktet og øynene et fint løft, og for at brynene skal se rene og velstelte ut. Disse triksene vil jeg dele med deg:

BRYNS-MALEN
Mange opererer med en "trepunkts-mal" når de skal forme brynene. Den fungerer slik:

  • Punkt 1: "Startpunkt". Dra en linje fra nesevingen til øyekroken og opp. Der den treffer brynet, er ideelt sett der brynet skal begynne
  • Punkt 2: "Toppunkt". Dra en linje fra nesevingen gjennom ytterkanten av iris, og der linjen treffer brynet skal gjerne det høyeste punktet til brynet være
  • Punkt 3: "Sluttpunkt". Dra en linje fra nesevingen og forbi ytterkanten av øyet. Der den treffer brynet, skal brynet ideelt sett avslutte.  

Punkt 1 og 3 skal du så og si alltid følge, mens punkt 2 kan du variere litt med hensyn til ansiktsform.




ANSIKTSFORMER
Jeg har nå lært at vi har seks ulike typer ansiktsformer, og disse trenger ulik form på brynene.

OVAL 
Ovalt ansikt er den "ideelle" ansiktsformen. For å få mest mulig riktig bryn til dette ansiktet, passer det fint å følge brynsmalen som ble vist ovenfor.




AVLANG

Hvis du har en avlang ansiktsform, bør du skape bryn som ikke gjør ansiktet lenger enn det allerede er. Derfor bør du lage så rette bryn som mulig uten for høy bue, slik at du gjør ansiktet videre.



RUND 
Hvis du har en rund ansiktsform, bør du prøve å gjøre ansiktet lenger ved å skape bryn med "høyde". Derfor kan godt toppunktet være litt høyt og brynet være litt kantete for å bryte med den runde ansiktsformen.



FIRKANTET

Er ansiktet ditt firkantet, har du faktisk to muligheter til hva du kan gjøre med brynene dine. Enten kan du lage myke "runde" bryn for å bryte med det kantete ansiktet, eller så kan du lage markerte, harde bryn for å understreke kantene.


HJERTE

Er ansiktet ditt hjerteformet, bør du lage bryn som går i hjerteformen, altså at brynene sammen med kjeven på en måte skaper et hjerte. Det betyr ikke at brynene skal forbi punkt 3 når du tegner dem opp, de skal fortsatt stoppe der sluttpunktet er, men du skal se "illusjonen" av at det danner et hjerte.



DIAMANT


Har du en diamantformet ansiktsform, bør du lage bryn som er litt myke/bølgete i kantene.




(bildene over er hentet fra http://www.wowglowingbride.com/wp-content/uploads/2011/05/Bride2Be-Faces.png)


PRODUKTER
Når du har funnet formen på brynet du vil ha og nappet det klart, så gjenstår det bare å fylle det med en eller annen form for farge. Da bør du passe på at fargen du velger er så tilnærmet rotfargen i håret ditt som mulig, ettersom dette vil se mest naturlig ut.

Mine favorittprodukter til bryn er disse:

PUDDER
Personlig er jeg aller mest glad i å legge pudder på bryn, siden jeg synes det ser mest naturlig ut. Shiseido har akkurat relansert brynspudderet sitt som er helt fantastisk. Shiseido eyebrow compact:

PENN
Jeg er veldig glad i merket Anastasia når det kommer til bryn. De har alt du trenger for å lage de perfekte brynene (også verdens beste pinsett!). Her er jeg veldig glad i blyantene deres:
GELE
Dette produktet har jeg ikke testet ut enda, men jeg har blitt sterkt anbefalt å prøve Makeup Forever sin brynsgele som blir til et slags pudder når du jobber med det. Makeup Forever Aqua Brow:


Og under gele vil jeg nevne Anastasias klare brynsgele. Den er fantastisk å gå over brynene med etter at du har formet de og fylt de med farge, for da holder du hårene på plass og forsegler fargen. Anastasia clear brow gel:

MINE FAVORITTBRYN

Disse øyebrynene synes jeg er helt fantastiske!
Cara Delevingne:


(bilde hentet fra http://www.dontpaniconline.com/magazine/radar/cara-delevingne)


Håper dette var til noe hjelp!
Hva slags bryn liker du best?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar