mandag 4. november 2013

Pleie og peeling til leppene.

Nå som det gradvis blir kaldere ute, kjenner man med en gang på huden at den kjennes tørrere og leppene begynner hos mange å sprekke opp. Her kommer et lite tips til hvordan du kan få vekk de tørre, flassete leppene og få dem til å se nydelige og freshe ut:

Når man er i den situasjonen at leppene er tørre, er det kjempedeilig å peele/skrubbe dem. Det finnes egne leppe-peelinger som du kan kjøpe, men den letteste og billigste måten å peele leppene på, er å lage peelingen selv. Alt du trenger er:

  • Honning
  • Sukker
  • En fet leppepomade

That's it.

SLIK GJØR DU DET:
1. Ta litt honning på håndbaken din (vask hendene dine først)
2. Bland sukker inn i honningen, slik at det blir en skikkelig kornete, fet blanding

3. Gni dette på leppene. Pass på å massere det godt på alle områder på leppene - ikke så hardt at leppene blir irritert, men nok til at du kjenner at kornene jobber. Det fine med denne peelingen, er at samtidig som du peeler bort døde hudceller, masserer du inn fukten fra honningen.

4. Når du har skrubbet deg ferdig, skyller du av honningen og sukkeret med varmt vann.

5. Avslutt med å påføre en fet leppepomade for å gi fukt og pleie. Min favorittleppepomade er faktisk en brystvorte-salve. For et par år siden spurte jeg en dame på apoteket hva "verdens beste leppepomade" var, og hun svarte umiddelbart purelan. Jeg ble litt skeptisk da jeg fant ut at dette egentlig var en salve tiltenkt noe annet enn leppene, men jeg prøvde den, og siden da har jeg vært helt avhenigig av den. Det er en ordentlig fet salve uten parfyme og tull, som virkelig gjør nytten sin. Dette produktet anbefaler jeg alle å eie!

Så enkelt kan du få fine, fuktige lepper til tross for vinterkulden. Ved hjelp av disse få produktene, vil leppene til enhver tid se freshe og kysseklare ut.

Hva er din favoritt-leppepomade? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar