torsdag 26. september 2013

5 ting jeg synes du bør ha, som du kanskje ikke har.

Det finnes noen ting jeg synes du bør eie hvis du ønsker det lille ekstra i sminkeavdelingen din. Det er noen produkter som er et godt verktøy for å få til den perfekte makeupen, og er produkter jeg selv har blitt avhengig av.

1. DUSEKOST
Dette er et must for å legge en fin øyeskygge. Med en god dusekost får du fine overganger og ingen harde kanter i sminken rundt øynene, og sminken vil med en gang se mye mer naturlig og "profesjonell" ut. Hvis du synes øyeskygge er vanskelig å legge slik at det blir fint, så er det garantert fordi du ikke har en god dusekost. Den beste dusekosten i verden er 217 fra MAC:
2. VIPPETANG
Bruker du vippetang før du legger maskara, så vil du få strålende, vakre vipper. Klem litt innerst ved vippene, og en gang litt lenger ute, så får du en fin bøy på vippene som får øynene dine til å se større ut. Min vippetang er fra Shiseido, og den anbefaler jeg på det varmeste:
3. MIST
Mist er noe jeg ikke hadde noe særlig kjennskap til før jeg begynte på Tone Lise-Akademiet, men etter anbefaling fra lærerne skaffet jeg meg det, og nå er jeg helt frelst. En ansiktsmist er en fuktighetspray til ansiktet, som du kan bruke når du føler et behov for fukt, for å kjøle deg ned, for å få glød i ansiktet i løpet av dagen, eller for å feste makeupen du legger. Jeg virkelig elsker multibruksprodukter, og ble raskt stor fan av å bruke mist. Jeg kjøpte MAC fix+, og er nå avhengig av den:
4. ØYEBRYNSGELE
Dette har jeg slått et slag for tidligere i innlegget mitt om forming av bryn, og får ikke sagt ofte nok hvor glad jeg er i øyebrynsgele. For oss som har bryn som liker å stå i alle retninger og som lever sitt eget liv, er dette et må-ha-produkt. Ellers så er det for alle som ønsker en fin finish når de har sminket brynene sine; gre brynene med en øyebrynsgele, og det vil samle hårene slik at de ligger på plass der du vil ha de hele dagen, pluss at det forsegler makeupen du har lagt under. Min darling er Anastasia sin:

5. LØST, TRANSPARENT PUDDER
For at makeupen du legger på morgenen skal sitte utover dagen, kan det være lurt å gå lett over med et løst, transparent pudder for at det skal feste seg. Hvis du blir blank utover dagen (noe de fleste av oss blir), kan du igjen gå lett over makeupen med pudderet for å matte ned og for å gi makeupen en liten touch-up. Verdien av dette produktet har jeg ikke skjønt før jeg begynte å studere til å bli makeupartist, og nå forstår jeg hvor avhengig man blir av det. Prøv for eksempel Shiseido Translucent Loose Powder:


Hadde du noe av dette fra før? Eller er det noe annet som burde stå på denne lista?

5 kommentarer:

  1. Hvor får du tak i Anastasia Beverly Hills øyebryns produktene fra? O:

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Christine!
      Jeg kjøper mine Anastasia-produkter i parfymeriet jeg jobber i som ligger på Østerås. Jeg er dessverre litt usikker på hvor du får kjøpt det ellers, men hvis du ikke finner det i butikk, så vet jeg du kan kjøpe det online, feks på http://www.houseofbahus.com/merker/anastasia.html. Evt. så vet jeg de også har det på House of Beauty på Paleet, men det er jo under oppussing nå... :)

      Slett
  2. Tusen takk! Har leita lenge etter et sted å kjøpe det, haha. Hva heter parfymeriet du jobber i? :) Foreløpig må jeg nok holde meg til linkene du gav meg (tusen takk forresten!), er så langt fra Larvik til Oslo haha :)
    Du har en kjempebra og informativ blogg forresten! Den har hjulpet meg en del, faktisk :D Takk for en super blogg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Nei, men du! Parfymelle i Larvik har Anastasia! Det er jeg helt sikker på; parfymeriet i Sigurds gate (gågata). Jeg jobbet der tidligere :) Nå jobber jeg på Parfymelle på Østerås (i Oslo).

      Og takk for fine ord! Det gjør meg veldig glad :D Hyggelig at jeg kan være til hjelp!

      Slett
    2. Åh! Tusen takk :D Skal stikke ned dit i morra å sjekke!
      Bare hyggelig vetdu, du er flink til å forklare og har masse tips, liker det super godt! :D

      Slett