torsdag 12. september 2013

Makeup-assistent + inspirert!

Jeg var så heldig at jeg fikk være med læreren min på jobb i går, noe som var fantastisk moro! Hun skulle sminke åtte hårmodeller til et kurs for Matrix, Loréal, og jeg fikk være med for å sminke huden til disse modellene. Jeg la foundation og concealer slik at hun kunne ta seg av resten. Det var veldig lærerikt! Her er noen bilder:


Her ser du min lille sminkestasjon til høyre kontra læreren min sin superstasjon til venstre:

Jeg fikk tilogmed lov til å legge litt lowlight på denne modellen:


Jeg gjorde meg også noen viktige erfaringer av dette:
  • Det å sminke noen når de er stressa eller varme, gjør at huden oppfører seg helt annerledes og har en annerledes fargetone enn normalt. Dette kan i noen tilfeller være en utfordring å finne helt riktig foundation-farge til
  • Vinkler på lys har så utrolig mye å si på utfallet av makeupen
  • Man kan komme veldig langt med å bare ha med seg 3-4 foundation-farger

Akkurat nå er jeg superinspirert etter å ha sett litt av hverdagen til en makeupartist, og jeg kjenner at jeg virkelig, virkelig vil jobbe med dette!

1 kommentar: