fredag 13. september 2013

Koster.

Jeg mener at mye av det som utgjør den perfekte makeupen, er godt verktøy, altså gode koster. Det er noen koster jeg synes du bør ha, ettersom kostene som følger med i sminken du kjøper mange ganger bare er noe tull.

FOUNDATION
For å legge en fin foundation, synes jeg at man bør legge det med koster. Det å bare legge med fingrene synes jeg blir ujevnt og flekkete. Jeg elsker foundationkosten til Shiseido og Estee Lauder:

CONCEALER
Det kan være greit å påføre concealer med kost for å få ordentlig dekkevne. Da liker jeg å bruke Max Coverage-brush fra BareMinerals:
ROUGE
Jeg har oppdaget kosten alle MÅ ha! Rouge-kosten (eller strengt tatt contour-børsten) til MAC, nr 168, er litt skråformet og perfekt i mykheten i busten som gjør det å legge rouge mye lettere. Kast kosten som følger med i rougen din og invester i denne!:
PUDDER
Når man skal gå over med pudder på makeupen, liker jeg at børsten er stor og ikke så tett/hard i busten, for da påfører man ikke for mye så det blir for matt eller "kladdete". Her liker jeg Lancome sin pudderkost:

BRYNSKOST
Når jeg legger bryn med pudder (noe jeg som oftest gjør), så bruker jeg brynskosten til Anastasia:
ØYNE
For å legge en fin øyeskygge, MÅ man ha andre koster enn de som følger med i skyggene. Her er det mange å velge mellom så lenge det er koster, men et absolutt MÅ-HA-produkt, er Mac sin øyeskyggekost nr 217. Den er fin til å legge skygger med, men også særlig fin til å duse med:


Dette er i hvert de kostene jeg anser som de viktigste i første omgang!

Hva er dine favorittkoster?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar